تبلیغات
نقش رسانه ها در ارتباطات جمعی - قدرت رسانه ها
نقش رسانه ها در ارتباطات جمعی
کلاس درسی برای بحث و تبادل نظر درمورد رسانه ها و ارتباطات
جلسه اول

مسئله این است" امنیت یا احساس امنیت؟"

    امروز پنجمین روز از اسفندماه 1388 است . با توجه به اینکه چند سالی است به واسطه کارم که " روابط عمومی " است،  با رسانه ها ارتباط دارم ، خیلی مشتاقم، بدانم اساتید و صاحب نظران این حوزه در محیط های دانشگاهی و اکادمیک چه حرف هایی برای گفتن دارند . بخصوص اینکه شاغلین حوزه رسانه و روابط عمومی در جنگی اعلام نشده ، معمولا در دوئلی بی پایان در مقابل همدیگر ، صف آرایی دارند....

جلسه اول)) قدرت رسانه ها

مسئله این است" امنیت مهمتر است یا احساس امنیت؟"

 

امروز پنجمین روز از اسفندماه 1388 است . با توجه به اینکه چند سالی است به واسطه کارم که " روابط عمومی " است،  با رسانه ها ارتباط دارم ، خیلی مشتاقم، بدانم اساتید و صاحب نظران این حوزه در محیط های دانشگاهی و اکادمیک چه حرف هایی برای گفتن دارند . بخصوص اینکه شاغلین حوزه رسانه و روابط عمومی در جنگی اعلام نشده ، معمولا در دوئلی بی پایان معمولا در مقابل همدیگر ، صف آرایی دارند.

محل تشکیل کلاس این درس در دانشکده فنی دانشگاه تعیین شده است . با کمی غر زدن و تاخیر وارد کلاس می شوم . آقای دکتر رضایی که ترم قبل فقط یک جلسه با ایشان درس داشته ام درس را شروع کرده است . کلاس طوفانی  به نظر می رسد . دکتر شرایط کلاس و درس و نمره پایانی را اعلام کرده است : مفاله علمی و پژوهشی ... نمره ، حضور و مشارکت فعال شامل: ارایه تکلیف ؛ ارایه تحلیل و حضور در کلاس:... نمره ؛ و امتحان پایان ترم هم....نمره. پچ پچ هایی در بین دانشجویان صورت می گیرد و استاد با اعلام این موضوع که این درس برایش خیلی جدی است به زمزمه ها پایان می دهد. در ادامه جلسه آقای دکتر رضایی مدل ارتباطی را به شرح زیر مطرح و در باره آن توضیح می دهد.

در هر  نوع ارتباطی گیرنده پیام؛ فرستنده پیام و کانال ارتباطی وجود دارند که هر پیامی ابتدا توسط فرستنده رمزگذاری می شود و پس از ارسال از طریق کانال ارتباطی توسط گیرنده رمزگشایی و نهایتا در یک جریان دو طرفه بازخورد این پیام به فرستند پیام باز می گردد.

بحث های دیگری هم پیرامون موضوع رسانه و پیام از سوی ایشان صورت می گیرد و سوالات دانشجویان پاسخ داده می شود.

یکی از سوالات این است. آیا رسانه فقط وسیله ای برای انتقال پیام است؟  جواب استاد این است: خیر ، رسانه ها گرچه انتفال پیام را بر عهده دارند ولی خود قدرت خلق پیام را هم دارند و برای انجام نقش و ماموریت های خود کاری فرای انتقال پیام انجام می دهند.

دکتر رضایی در ادامه تاکید می کند: بعد از یه پایان رسیدن دوران قدرت های نظامی ؛ اقتصادی و سیاسی امروز دوره قدرت رسانه ای است و رسانه ها قادر هستند با ایجاد احساس امنیت یا سلب احساس امنیت اهداف خود را عملی نمایند .

وی اضافه می کند مسئله مهم برای آنها این نیست که امنیت وجود دارددیا نه بلکه آنها تلاش می کنند که بنا به مقتضیات و مصالح خودشان احساس امنیت یا عدم امنیت را به مخاطبان خود القا و یه اهداف خود برسند و با توجه به قدرت رسانه ای که در اختیار دارند می توانند یک محیط امن را نا امن و یا برعکس جلوه دهند.




طبقه بندی: موضوعات درسی، 
نوشته شده در تاریخ شنبه 4 اردیبهشت 1389 توسط محمد دشتی | نظرات()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
درباره وبلاگ
در این وبلاگ گزارش درس " نقش رسانه ها در ارتباطات جمعی " دانشگاه آزاداسلامی (واحد علوم وتحقیقات در ترم دوم سال تحصیلی1388- 1389) که توسط آقای دکتر علی اکبر رضایی تدریس می شود و مباحث مربوط به دنیای رسانه ها و ارتباطات جمعی ارائه خواهد شد.
» پست الکترونیک
» تماس با مدیر
» RSS
» ATOM
موضوعات
مطالب اخیر
آرشیو مطالب
نویسندگان
پیوند ها
پیوند های روزانه
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :